Acasă > Cursuri, Evenimente > Code Kids Fest Brașov 2021 – Proiectele din concurs

Code Kids Fest Brașov 2021 – Proiectele din concurs

Târgul regional de știință și tehnologie pentru copii Code Kids Fest Brașov va avea loc sâmbătă, 20 noiembrie 2021, de la orele 11,00, online, pe platforma zoom. Doritorii sunt invitați să ceară linkul de conectare, precum și agenda târgului la adresa ruxi1971atgmail.com

Proiectele înscrise în concurs sunt următoarele:

1.

Nume echipă: Brawl Stars, Racoș, județul Brașov
Categoria de vârstă: gimnaziu
Proiect: Peștișorul deștept
Descriere proiect:

În această perioadă, când copiii învață online, este mai dificil atât pentru copii, cât și pentru profesori, mai ales când este vorba de preșcolari. Ne-am gândit la cei mici, care acum învață să citească și, pentru ei, am realizat un mic joculeț în Scratch. Este vorba despre un Peștișor Deștept, care știe să citească și să silabisească. Motivul pentru care am ales să creăm acest joc este ca cei mici să poată deprinde cititul mai ușor și într-un mod mai plăcut, prin joacă. Sunt copii pentru care acest proces este mai dificil, așa că sperăm ca acest joculeț să le fie de folos.

Organizația coordonatoare: Biblioteca publică din comuna Racoș, județul Brașov
Persoană de contact: bibliotecar Gaspar Ana Maria

2.

Nume echipă: Brawl Stars, Racoș, județul Brașov
Categoria de vârstă: gimnaziu
Proiect: Casa viitorului – o viață nouă
Descriere proiect:

Viața s-a schimbat foarte mult în ultima vreme – cu ajutorul tehnologiei, putem rezolva mai ușor multe lucruri. De aceea, ne rămâne mai mult timp liber, pe care îl putem petrece cu familia și cu prietenii. Trăim mai sănătos, fără stres sau griji. Doar apăsăm un buton, descărcăm un program și totul este rezolvat. Dacă locuința noastră este dotată cu roboți de uz casnic, ce folosesc senzori de mișcare și de recunoaștere vocală, putem spune că am câștigat mult. Trăim mai sănătos folosind panouri solare și tehnici de reciclare. Am descoperit mașina inteligentă care merge cu apă de la robinet și nu poluează mediul. Mașina este dotată cu senzori și nu pornește dacă detectează că am consumat băuturi alcoolice, dacă suntem bolnavi sau obosiți. În aceste cazuri, putem alege modul de pilot automat. Au apărut roboții umanoizi, dotați cu programe super-inteligente. Omul doar programează robotul, iar el îndeplinește toate comenzile. Acest proiect este creat în Scratch, de copii care visează la o viață mai bună, mai sănătoasă, mai liniștită.

Organizația coordonatoare: Biblioteca publică din comuna Racoș, județul Brașov
Persoană de contact: bibliotecar Gaspar Ana Maria

3.

Nume echipă: Clubul Code Kids Buburuze, Râșnov, județul Brașov
Categoria de vârstă: gimnaziu
Proiect: Dispozitiv acces RFID
Descriere proiect:

Este un dispozitiv care permite unui număr presetat de oameni să intre într-o încăpere. Acest dispozitiv numără câți oameni intră în cameră când aceștia scanează un card RFID și afișează un mesaj pe ecran în funcție de numărul de persoane care au scanat deja cardul. Dacă o persoană scanează din nou cardul personal, se consideră că persoana a ieșit din încăpere și se eliberează un loc.

Organizația coordonatoare: Biblioteca orășenească Râșnov, județul Brașov
Persoană de contact: bibliotecar Pavel Teodora

4.

Nume echipă: Clubul Code Kids Buburuze, Râșnov, județul Brașov
Categoria de vârstă: gimnaziu
Proiect: Dispozitiv măsurare temperatură/umiditate
Descriere proiect:

Dispozitivul măsoară temperatura/umiditatea din încăpere, cu ajutorul unor senzori de măsurare, și afișează valorile pe un display. Corpul aparatului este executat la imprimanta 3D, având un buton on/off.

Organizația coordonatoare: Biblioteca orășenească Râșnov, județul Brașov
Persoană de contact: bibliotecar Pavel Teodora

5.

Nume echipă: RoboGeții din Brașov, Inventronica din Brașov
Categoria de vârstă: gimnaziu
Proiect: OverLoop
Descriere proiect:
Overloop este un sistem de transport modern, inteligent.
Problema identificată
Transporturile de astăzi poluează foarte mult, iar natura este afectată din această cauză. Modalitățile noastre de transport ar trebui să folosească motoare neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon. Pentru moment, cele mai multe vehicule ecologice au motoare electrice.
Dar există și vehicule care utilizează alte tipuri de propulsie, cum ar fi cea cu levitatie magnetică folosită la trenurile Maglev sau cea cu tuburi vidate utilizate în proiectul lui Elon Musk, Hyperloop.
Soluția
Hyperloop ne-a inspirat să găsim o soluție pentru un sistem de transport curat și modern. În cele din urmă, am numit proiectul nostru OVERLOOP.

OVERLOOP funcționează astfel:
• Un piston magnetic este propulsat într-un mod controlat printr-un tub, cu ajutorul aerului comprimat.
• Deasupra acestui tub există un vehicul echipat cu magneți puternici în partea inferioară.
• Când pistonul magnetic se deplasează în tub, acesta propulsează vehiculul prin forța magnetică de respingere.

Originalitate și avantaje
Soluția noastră are multe beneficii:
Vehiculul:
1. Nu are nevoie de motor;
2. Nu are nevoie de baterii;
3. Nu are nevoie de șofer, deoarece functionarea poate fi complet automatizată;
4. Folosește energie neconvențională stocată sub formă de aer comprimat pentru propulsie;
5. Comparativ cu trenul Hyperloop, infrastructura este mult mai ieftină, deoarece tuburile au un diametru mult mai mic, stațiile sunt mult mai simple, iar pasagerii au un confort mai bun, deoarece nu trebuie să intre în interiorul tuburilor.

Organizația coordonatoare: Academia de Informatică Brașov
Persoană de contact: Ardelean Răzvan

6.

Nume echipă: SES – Steam Earth Scratch – Brașov
Categoria de vârstă: învățământ primar și gimnazial.
Proiect: Save the Energy with micro:bit
Descriere proiect:
Proiectul Echipa SES Steam Earth Scratch – Fondul Științescu Brașov își propune transformarea elevilor din utilizatori de jocuri, în creatori ai propriilor jocuri cu tematică eco și incluziune socială, în vederea dezvoltării potențialului lor creativ și formării lor viitoare, prin provocări care să-i motiveze, să le solicite și dezvolte gândirea creativă computațională, spiritul antreprenorial și munca în echipă.
Evenimentul online Meet and Code ne-a oferit posibilitatea de a achiziționa un set de tip Lego și câțiva micro:biți și de a realiza o lampă smart pentru care am creat, încă din august, un tutorial pe baza indicațiilor echipei de ingineri de la ROBOTescu București și pe care am programat-o, folosind platforma makecode.microbit.org în așa fel încât, în funcție de nivelul luminii ambientale, să se aprindă la întuneric și să se stingă la lumină. Am descoperit că acest lucru este foarte important pentru iluminarea străzilor în orașele smart în vederea economisirii energiei. De asemenea, am realizat la cererea prietenilor din Mexic, o animație despre România –un caleidoscop cultural și tradițional cu imagini sugestive despre mâncarea, portul și muzica de la noi din țară. Am căutat să creăm jocuri în care să folosească tastele cu săgeți pentru a-l plimba pe Scratch prin oraș și a descoperi farmecul tradiției românești, intrând în diferite magazine și instituții culturale.

Organizația coordonatoare: Școala Gimnazială nr. 2 “Diaconu Coresi” Brașov
Persoană de contact: profesor învățământ primar Mariana Mihaela Lazăr

7.

Nume echipă: BiblioCoders din Conțești, județul Dâmbovița
Categoria de vârstă: gimnaziu
Proiect: Mini-jucărie cu energie solară
Descriere proiect:

Energia solară este energia emisă de Soare, fiind o sursă de energie regenerabilă. Cu ajutorul energiei solare, echipa clubului Code Kids Conțești a asamblat o masinuță-robot ce generează electricitate prin celule solare (fotovoltaice). Copiii au asamblat fiecare componentă, după care, cu ajutorul luminii soarelui, au putut observa cum mașinuța prinde viață. Acest robot este extrem de util în activitățile ȘTIM organizate în aer liber cu copii între 3-14 ani. Îi ajuta să înțeleagă principiile și beneficiile energiei solare. In timp ce se joacă, copiii află despre fenomenul alimentării acționării electrice cu energie solară. Robotul solar le trezește creativitatea și curiozitatea despre lume.

Organizația coordonatoare: Biblioteca publică din comuna Conțești, județul Dâmbovița
Persoană de contact: bibliotecar Ana Antohi

8.

Nume echipă: BiblioCoders din Conțești, județul Dâmbovița
Categoria de vârstă: gimnaziu
Proiect: We are BiblioCoders!
Descriere proiect:

Membrii Clubului Code Kids Conțești realizează o animație Scratch prin intermediul căreia își vor prezenta clubul. Această animație poate reprezenta un material de promovare a proiectului Code Kids în mediul online. Atunci când copiii realizează proiecte în Scratch, ei învață elemente importante de calcul, în același timp gândesc creativ, sistematic și lucrează colaborativ. Cu ajutorul acestui limbaj de programare copiii își pot crea propriile povești interactive, animații, jocuri și muzică și să le împărtășească cu alții.

Organizația coordonatoare: Biblioteca publică din comuna Conțești, județul Dâmbovița
Persoană de contact: bibliotecar Ana Antohi

9.

Nume echipă: BiblioCoders din Conțești, județul Dâmbovița
Categoria de vârstă: gimnaziu
Proiect: Eco Car
Descriere proiect:

Pentru conștientizarea protecției planetei prin ecologizare (prin faptul că reutilizăm plasticul și alte materiale), membrii Clubului Code Kids Conțești au realizat o mașina electrică din materiale reciclabile.

Organizația coordonatoare: Biblioteca publică din comuna Conțești, județul Dâmbovița
Persoană de contact: bibliotecar Ana Antohi

Dorim succes tuturor!

VN:F [1.9.8_1114]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
Code Kids Fest Brașov 2021 - Proiectele din concurs , 5.0 out of 5 based on 2 ratings
  1. Nici un comentariu momentan.
  1. Nici un trackbacks momentan.
Trebuie să fii logat pentru a povesta un comentariu.